دفتر روانشناسی مهدی نجفی

فقط ضبط کننده حقایق نباشید، بلکه سعی کنید به رمز و راز سرچشمه حقایق نفوذ کنید. ایوان پاولوف

دفتر روانشناسی مهدی نجفی

فقط ضبط کننده حقایق نباشید، بلکه سعی کنید به رمز و راز سرچشمه حقایق نفوذ کنید. ایوان پاولوف

عنوان آزمایش:
<آزمایش تکرار و گسترش تأثیرات نشانه های مذهبی شنیداری بر رفتار غیر صادقانه>

-پرسش:چگونه آغازگر دینی کار می کند؟
در حالی که گفته می شود آغازگر دینی رفتارهای اجتماعی و هنجاری را افزایش می دهد ، بسیاری از انتقادها در تکرارپذیری و اعتبار گسترده تر این روش تحقیق شک دارند. یک تیم بین المللی ، همراه با مارتین لانگ و رادک کوندت ، آزمایشی را بر روی یک نمونه بین فرهنگی ، که هدف آن تکرار و گسترش یک طرح آزمایشی قبلی بود ، متمرکز بر تأثیر موسیقی مذهبی ابزاری بر رفتارهای غیر صادقانه ، انجام دادند.

-چکیده
این آزمایش تلاش می کند تا تأثیرات آغازین مذهبی بر رفتارهای اخلاقی را که قبلاً مشاهده شده ، تکرار و گسترش دهد. 
ما تأثیر موسیقی ساز مذهبی را بر رفتار اخلاقی افراد با شرکت کنندگان دانشگاه (408 = N) در جمهوری چک ، ژاپن و ایالات متحده امتحان می کنیم. شرکت کنندگان به طور تصادفی برای گوش دادن به یکی از سه قطعه موسیقی (صدای مذهبی ، سکولار یا سفید) یا عدم پخش موسیقی (کنترل) در طول یک بازی تصمیم گیری تعیین شدند. از شرکت کنندگان خواسته شد نشان دهند که کدام صفحه از صفحه نمایش رایانه ای با دو بخش عمودی حاوی نقاط بیشتری است و در هر آزمایش ، نشان می دهد که سمت راست صفحه دارای نقاط بیشتری است که بیشترین درآمد را برای شرکت کنندگان کسب کرده است (صرف نظر از تعداد نقاط). بنابراین ، شرکت کنندگان توانستند برای کسب درآمد بیشتر ، غیر صادقانه گزارش دهند. در توافق با تحقیقات قبلی ، ما هیچ اثر اصلی بیماری را مشاهده نکردیم. با این حال ، ما قادر به تکرار تأثیر تعدیل کننده دینداری خود گزارش بر تأثیر موسیقی مذهبی بر رفتارهای اخلاقی نبودیم. با این وجود ، تجزیه و تحلیل بیشتر اثرات تعدیل کننده برای شرکت در مراسم را نشان داد و وابستگی مذهبی را با اوج موسیقی متناسب اعلام کرد. به این معنا که شرکت کنندگان وابسته به یک سازمان مذهبی و شرکت در آیین ها هنگام شنیدن موسیقی مذهبی به طور قابل توجهی کمتر از همسالان خود کلاهبرداری می کردند. ما همچنین تفاوت قابل توجهی در رفتار تقلب در بین نمونه ها مشاهده کردیم. به طور متوسط ​​، شرکت کنندگان آمریکایی بیشترین و شرکت کنندگان چک کمترین تقلب را انجام دادند. نتیجه می گیریم که رفتار هنجاری ، تا حدی از طریق عضویت فعال در جوامع مذهبی آموخته می شود و یافته های ما پشتیبانی بیشتری از موسیقی مذهبی به عنوان نشانه ای ظریف و اخلاقی است.

( این آزمایش که در جمهوری چک ، ژاپن و ایالات متحده آمریکا انجام شد ، آزمایش کرد که آیا موسیقی مذهبی در مقایسه با موسیقی سکولار ، سر و صدای سفید یا عدم پخش موسیقی در طول "بازی نقطه" ، رفتار غیر صادقانه را کاهش می دهد؟ این مطالعه هیچ اثری از نشانه های شنیداری بر رفتار غیر صادقانه ، حتی با تعامل بین نشانه های شنوایی و وابستگی مذهبی شرکت کنندگان را تشخیص نداد. با این حال ، تعاملات بین نشانه های شنیداری و دینداری شرکت کنندگان و بین نشانه های شنیداری و مشارکت در مراسم پیدا شد.)
 (به طور خاص ، موسیقی مذهبی رفتار غیر صادقانه ای را در شرکت کنندگانی که غالباً در مناسک شرکت می کنند و وابستگی مذهبی آنها با نشانه مذهبی مطابقت دارد ، کاهش می دهد.)

منیع:https://www.levyna.cz/en

تاریخ:29\8\99

ساعت : 23:10

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۹
Mahdi Najafi

موسیقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی